1034 Budapest, Nagyszombat utca 19. | Telefon/fax: (+36 1) 388-7120
Főoldal » Felvétel » Felvételi eljárás 2021/22 » Az Óbudai Árpád Gimnázium felvételi tájékoztatója a 2022/23-as tanévre » A leendő osztályfőnökök

A leendő osztályfőnökök

7.a (0061-es tagozat) – Gyanó Éva

7.a (0061-es tagozat) – Gyanó Éva

2001 óta tanítok matematikát az Árpád Gimnáziumban. Ezen idő alatt két hat évfolyamos és egy négy évfolyamos osztály osztályfőnöke voltam, és egy osztályt utolsó évre vettem át.

Egy volt diákom véleménye: „A Tanárnő, vagy ahogyan ő szereti, ha szólítjuk, Éva néni, nagybetűs osztályfőnök. A gólyatábori ismerkedő beszélgetésektől elkezdve, a családi napokon és a híres teadélutánokon át egészen az érettségit követő bankettig (és azon túl is) az osztály összes tagja felé szeretettel és támogatással fordul. A hangszeren játszó diákok koncertjein vagy a sportoló gyerekek mérkőzésein rendszeresen feltűnik. A sok nevetés, tanulás és jókedv mellett talán az a legfontosabb, hogy az Éva néni osztályába kerülő gyerekek a Tanárnő példáját és tanácsait követve erkölcsös, jó emberekké válhatnak. Néhány szabály vagy szokás fontossága tinédzser fejjel nem is biztos, hogy elsőre megérthető, de biztosan állíthatom, hogy minden diákja – ki előbb és ki kicsit később – hálával gondol a Tanárnőre. Éva néni az osztály összes tagját örökbe fogadja, és második anyaként óv minket és egyengeti utunkat a felnőtté válás nem mindig egyszerű, útján.”

Egy volt szülő véleménye: „Szülőként is nagyon szép hat évet töltöttünk el az Árpád Gimnázium falai között. Töltöttünk, mert Éva fontosnak tartotta a szülők közötti közösségi kapcsolat kialakítását is. Éva az a tanárnő, aki elsősorban osztályfőnökként, de matematika szaktanárként is nemcsak anyagot ad le, hanem a pedagógus szó eredeti jelentésének megfelelően NEVEL is. Általános emberi értékeket képvisel, közvetít, és az idő előrehaladtával elvár is. Számára az, hogy milyen fiatal felnőtté válnak a rábízott gyermekek, legalább olyan fontos, mint az adott tantárgyból megszerzett tudás. Fontos számára és támogatja a sportolást – ő maga is mind a mai napig sportol –, hiszen mindannyian tudjuk: „ép testben ép lélek”. Kívánom a következő osztálya minden tanulójának és szülőjének, hogy hasonlóan szép hat évet töltsön el az Árpád Gimnázium falai között Éva osztályfőnöksége alatt, mint mi.”

Nagy szeretettel és érdeklődéssel irányítom új diákjaimat, remélve, hogy a korábbi évek gyakorlata szerint sikerül majd együtt jó közösséget kialakítanunk mindannyiunk örömére és megelégedésére.

7.b (0062-es tagozat) – Vargáné Szukics Sarolta

7.b (0062-es tagozat) – Vargáné Szukics Sarolta

Informatika szakos tanár vagyok, diplomámat az ELTE Informatika Karán szereztem, és az első tanári szárnypróbálgatásaimat is ide tudom kötni. Én ugyanis sosem akartam pedagógus lenni, programozónak készültem. Majd amikor az egyik tanárom felkért gyakorlatvezetőnek harmadévesen, akkor ráéreztem az ízére, és rájöttem, hogy tanítani a legjobb dolog a világon!

Szerencsére volt honnan merítenem a pedagógus eszköztáramhoz, hiszen az Árpád Gimnáziumban végeztem (specmaton), és olyan tanáraim voltak, akik a mai napig példaként lebegnek előttem. A gimnáziumi évek egyébként is nagyon meghatározóak voltak az életemben, így nagyon nagy megtiszteltetés volt, amikor a gyermekeim születése után újra munkába állva, éppen adódott lehetőségem az Árpádban megpályázni egy állást, és legnagyobb örömömre fel is vettek. Ennek már lassan 7 éve.

Közben a gyermekeim is cseperednek, ketten közülük szintén az Árpád Gimnázium specmatos táborát erősítik, így mostanra jutottunk el odáig, hogy a saját gyermekeim mellett beleférjen az osztályfőnökség is a napirendembe. Nagy izgalommal várom a következő 6 évet!

És hogy milyen osztályfőnök leszek? Megkérdeztem a jelenlegi tanítványaimat, szerintük milyen leszek… ez jött ki belőle:

  

7.c (0063-as és 0064-es tagozat) – Gedeon Veronika

7.c (0063-as és 0064-es tagozat) – Gedeon Veronika

2009-ben végeztem az Eötvös Loránd Tudományegyetem matematika-informatika tanári szakán. Pályaválasztásom kapcsán egy dologban biztos voltam: emberekkel szeretnék foglalkozni. Azóta eltelt néhány év, és nem bántam meg a döntésemet: jó helyen vagyok, szeretem a munkámat és a munkahelyemet. Előző osztályomhoz képest sokat alakított rajtam, hogy családot alapítottam: úgy érzem, saját gyermekeimmel való kapcsolatom folyamatos fejlesztő hatással van a pedagógusi munkámra (is).

Számomra öröm látni, ahogy egy ijedt szemű gólyából magabiztos, érett fiatal felnőtt lesz, osztályfőnökként pedig nem csak az egyén, hanem a közösség fejlődését is követhetem.

Kedves leendő Árpádos Diákok! A gimnáziumi évek életetek meghatározó évei lesznek, s nem csak tanulmányi szempontból: megtartó közösségek tagjai lehettek, életre szóló barátságokat köthettek az iskola falain belül! Gyertek, tegyük együtt széppé és emlékezetessé ezt a hat évet!

9.d (0041-es és 0042-es tagozat) – Csonka Katalin

9.d (0041-es és 0042-es tagozat) – Csonka Katalin

Német-történelem szakos tanár vagyok, 30 éve tanítok, 2018 óta az Óbudai Árpád Gimnáziumban német nyelvet és német népismeretet.

Az idegen nyelvek tanulását tartom a gimnáziumi évek egyik legfontosabb feladatának, mivel a magabiztos, aktív idegennyelv-tudás felnőttkorban a munka világában aligha pótolható. Azt gondolom, hogy a sikeres nyel­tanu­lás­hoz az Árpád Gimnáziumban szinte minden adott, motiváló környezet, felkészült kollégák, magas heti óraszámok, korszerű tankönyvek, külföldi kapcsolatok, projektek, vagyis a nálunk tanuló diákoknak csak élniük kell ezekkel a lehetőségekkel. Én is igyekszem a diákok nyelvtanulását auten­tikus, országismereti anyagokkal és külföldi tanulmányutakkal (városláto­gatás Berlinben, Bécsben) még élményszerűbbé tenni, amennyiben ezt az aktuális külső körülmények megengedik.

A történelem és a népismeret tanítása pedig egészen más lehetőségeket tartogat, örömmel tölt el, amikor látom, hogy a tanítványaim elsajátítják a problémaalapú gondolkodást, a döntési helyzetek előtt alaposan mérlegelnek, képesek logikusan érvelni, véleményeket ütköztetni. másokat meggyőzni, kulturáltan vitázni, saját véleményüket egzaktan megfogalmazni.

Osztályfőnökként törekedni fogok arra, hogy leendő osztályom jó közösségé formálódjon, ahol a fiatalok mindig számíthatnak egymásra, és igaz barátságok is szövődhetnek.