1034 Budapest, Nagyszombat utca 19. | Telefon/fax: (+36 1) 388-7120
Főoldal » Erasmus+ 21/22 » Izsáné Deák Mária beszámolója a dublini Intensive English and Classroom Management kurzusról

2022 augusztusában Erasmus+ pályázat keretében kéthetes továbbképzésre utaztam Írországba. Először vettem részt ilyen jellegű képzésen, nem igazán tudtam mire számíthatok, de nagy érdeklődéssel és izgalommal vártam a képzést. Még soha nem utaztam repülőn, úgyhogy ez is újdonság volt számomra.

Dublin Írország fővárosa, sokféle nemzetiségű  lakossal. Az időjárás az tenger közelsége miatt változékony, gyakori a csapadék, nyáron azonban kellemes, nem túl meleg az idő.

Dublinban két egyetem található, az egyik a University College Dublin, a másik a Trinity College, mely a legrégebbi és leghíresebb egyetem Írországban.

A program koordinátor által ajánlott szállásom a UCD College épületében volt, ami tömegközlekedéssel 15 percnyire volt a képzést biztosító iskolámtól. Jól felszerelt, kényelmes szállás volt. Több, a képzésen résztvevő más országbeli csoporttársam is itt lakott, ami segített a csoport tagjaival még közelebbi személyes kapcsolatot kialakítani.

Bár Dublin elég nagy kiterjedésű város, ezért a helyi tömegközlekedést használva jutottam el sok érdekes helyre. Dublinban nagyon sok ingyenes múzeum van, amiket érdemes megnézni, többek között a National Art Galleryt, National Archaeological Museumot, Hugh Lane Galleryt. De ott van a gyönyörű National Botanic Gardens is, ami szintén ingyen látogatható. Engem különösen meglepett, hogy a magyarokhoz képest az írek sokat piknikeznek vagy csak pihennek a közparkokban, múzeumok melletti füvön élvezve a gyönyörű napsütést.

Howth-ba is érdemes ellátogatni, ami Dublin gyönyörű külvárosa, egykor halászfalu, ma inkább üdülő- és turisztikai célpont, kitűnő kirándulási lehetőséggel csodálatos kilátással az Ír-tenger partján

Az iskolában mindenki nagyon segítőkész volt, nagy segítséget kaptam a kezdeti izgalmak feloldásában. A csoportomban 3 olasz, 1 spanyol, 2 lengyel kollégával tanultam és dolgoztam együtt. Nagyon kedvesek és barátságosak voltak, rögtön már a program elején összebarátkoztunk. Érdekes volt velük beszélgetni arról, hogy az ő országukban a tanult módszerek hogyan alkalmazhatóak, melyek lehetnek a helyi viszonyok között a legeredményesebbek, és egyúttal első kézből szerezhettem információt külföldi pályatársak életéről és pedagógusi munkájáról.

Az első héten a képzés főleg a csoport tagjainak összekovácsolódására, és az angol nyelv gyakorlására koncentrált. Ennek során angol nyelvi játékokat játszottunk, meglátogattunk két múzeumot, a National Archaeological Museumot és EPIC Museumot. Emellett rengeteg információt kaptunk és beszélgettünk Írország történelméről, elhelyezkedéséről, az ír emberekről, az ír kultúráról valamint Észak-Írország problémáiról. Nem véletlen, hogy ebbe az irányba terelődött a beszélgetésünk, ugyanis tanárunk, Owen Connolly archeológusként végzett, majd ezt a tudását is felhasználva dolgozott több országban nyelvtanárként.

Az első hetet követő hétvégén a tanfolyam tagjainak szervezett kiránduláson vehettem részt, amely során Galway-be és a Moher-sziklákhoz kirándultunk a kollégákkal. Csodálatos volt az óceán parti ír táj, és nagyon jó volt a kapcsolatok mélyítésére a több órás buszutazás.

A második héten a szakmai program módszertani részére került sor. Megismerkedtünk a Flipped Classroom módszerével, valamint különféle konfliktuskezelő stratégiákat, érzékenyítő tréningeket, a pozitív visszacsatolás módszerét és tanulást segítő digitális módszereket ismertem meg. Csoportmunka során projekt feladatokat teljesítettünk, új digitális eszközök használatát sajátítottam el, mint például az EdPuzzle.

A tanfolyam végén a Flipped Classroom keretében készített projektmunkáink bemutatása történt meg, mellyel demonstráltuk a megszerzett elméleti tudás gyakorlati alkalmazásának képességét.  Ezt követően a tanfolyam végén, annak sikeres elvégzéséről certificate-et vehettem át tanáromtól, Owen Conolly-tól.

Az Erasmus+ tanfolyam értékes nyelvi és szakmai tapasztalatokat adott számomra, amelyet diákjaim oktatásában szívesen hasznosítok, és osztom meg kollégáimmal.