Ebédbefizetés | Óbudai Árpád Gimnázium
1034 Budapest, Nagyszombat utca 19. | Telefon/fax: (+36 1) 388-7120
Főoldal » Iskolai élet » Ebédbefizetés

Ebédbefizetés

Kedves Szülők, Anyukák, Apukák!

Ezzel a levéllel szeretnénk Önöket tájékoztatni és megkönnyíteni választásukat, az étkeztetéshez kapcsolódó készpénzes, illetve elektronikus fizetés között. A kerületünk intézményeiben bevezetett étkezési program széleskörű lehetőséget biztosít gyermeke étkezésének elektronikus megrendeléséhez, lemondásához, a térítési díj megfizetéséhez. A megrendelés gördülékeny kivitelezéséhez szükség van az Önök együttműködő támogatására is, ezért az alábbiakban tájékoztatjuk arról, hogy hogyan tudja ezeket a lehetőségeket igénybe venni.

I. Az étkezés igénybevételéhez szükséges kitöltendő dokumentumok:

Megállapodás ingyenes és készpénzes befizetés esetén: Minden szülőnek, aki nem az elektronikus fizetési módot választja, ezt a megállapodást kell 2 példányban kitöltenie és leadnia gyermeke oktatási intézményében. A befizetésre a szülőnek két nap áll rendelkezésre. Amennyiben a fenti két napon nem történik meg a befizetés, úgy a szülőnek kell gondoskodnia gyermeke étkezéséről.
Ingyenes étkezők esetén, amennyiben a lemondás nem történik meg a távollét idejére, úgy a le nem mondott étkezések kiszámlázásra kerülnek a vevő felé. (Kedvezményes étkezők esetén – lemondás hiányában – a különbözetet számlázzuk.)
Kitöltendő nyomtatvány: Megállapodás ingyenes és készpénzes fizetéshez

Abban az esetben, ha a szülő a megrendelést és/vagy a lemondást interneten keresztül szeretné, bonyolítani úgy erre egy is van lehetőség, de ehhez külön megállapodást kell kitöltenie. Amennyiben van fizetendő összeg az adott hónapban – tehát a gyermek nem ingyenes étkező-, úgy mindenképp a két kijelölt ebédbefizetési nap valamelyikén személyesen kell az étkezést befizetni.
Kitöltendő nyomtatvány: Megállapodás az online felületre regisztrációhoz

Online/átutalásos befizetés esetén: A megrendelt étkezés kifizetése online felületen keresztül 20-án éjfélig (költségét a III. kerület Óbuda-Békásmegyer Önkormányzata átvállalta a szülőktől), vagy átutalással 15-én bankszámlánkra beérkező összeggel (költsége az Ön számlavezető bankjától függ és Önt terheli), történik. A szülőknek egy nyomtatvány kitöltése szükséges (2 példányban), amivel nemcsak az elektronikus utalást, de az online felületet is használhatják.
Kitöltendő nyomtatvány: Megállapodás elektronikus fizetéshez

Határidőn túli megrendelésre/befizetésre 20-a után nincs lehetőség! Amennyiben minden befizetési lehetőségről lemaradt, úgy a következő hónap első kiírt befizetési napján van még módja az adott hónapra étkezést rendelni gyermekének. Elektronikus befizetők esetén a regisztrált e-mail címről történő levél küldésével is elfogadjuk a megrendelést, de itt is csak a kiírt ebédbefizetés másnapjától van módunk étkezési megrendelést rögzíteni adott hónapra.

A megállapodásokban szereplő ÉTKEZÉS TÍPUSA sor kitöltése:

Választható étkezések: tízórai, ebéd, uzsonna. A megállapodásban szereplő ÉTKEZÉS TÍPUSA sorba azt a választott étkezést írja, amire gyerekét be szeretné fizetni. Kérem, hogy kitöltés előtt tájékozódjon gyermeke oktatási intézményben az étkezési típusokról, mert a kétszeri étkezést nem minden intézményben lehet igénybe venni.

A megállapodások leadása az intézményben folyamatosan történik. Amennyiben már augusztusban (szeptemberi étkezés) szeretne elektronikusan fizetni úgy a megállapodást legkésőbb 2018. június 30-ig kell az intézményben leadni. Az ez után érkező megállapodások a következő befizetési időszaktól érvényesek.

Ezeknek a lehetőségeknek az igénybevételéhez a megállapodások valamelyikének kitöltése szükséges, melyek megtalálhatóak itt.

Amennyiben nem rendelkezik nyomtatási lehetőséggel, a megállapodásokat kérje az intézményben.

 II. Az étkezési kedvezmény igénybevételéhez szükséges dokumentumok:

  1. Nagycsaládos kedvezmény: Évente kétszer szükséges nyilatkozatot kitölteni és leadni az intézményben
    (I. félév október 15-ig; II. félév február 15). Amennyiben valamelyik gyermek 16 évét betöltötte, iskolalátogatási igazolás csatolása szükséges. Ha a megadott határidőig leadásra kerül a nyilatkozat és az iskolalátogatási igazolás, akkor a kedvezményt folyamatosan tudjuk biztosítani, ellenkező esetben a kedvezmény nem lesz folyamatos. A később leadott igazolások csak a leadás másnapjától lesznek érvényesek. A kedvezmény mértéke: 50%.
  2. Tartósan beteg kedvezmény: A kedvezmény igénybevételéhez a Kormányhivatal által kiadott igazolás vagy az érvényes „plasztik kártya” másolatát fogadjuk el. Az eredeti példányt vissza fogják kapni minden esetben. Amennyiben az igazolás lejár, átmenetileg 2 hónapra elfogadjuk a felülvizsgálaton kapott „Igazolás tartósan beteg illetőleg súlyosan fogyatékos gyermekről” szakorvosi igazolást is. Amennyiben így sem érkezne meg, a Kormányhivatali dokumentum időben a kedvezményt nem tudjuk érvényesíteni, teljes árat szükséges fizetni. A dokumentum megérkezését követően a kedvezményt – pénzügyi éven belül-, visszamenőleg érvényesítjük, azaz befizetett összeget visszatérítjük. A kedvezmény mértéke: 50%.
  3. Tartósan beteg kedvezmény – SNI esetén: Abban az esetben, ha gyermeke szakértői szakvéleménnyel rendelkezik, annak másolatát kell benyújtania a kedvezmény igénybevételéhez. A kedvezmény mértéke: 50%.
  4. Rendkívüli gyermekvédelmi kedvezmény: A leadott határozat alapján érvényesíthető. Pénzügyi éven belül visszamenőleg is érvényesítjük. A kedvezmény mértéke: 100%.
  5. Nevelésbe vett gyermek étkezési kedvezménye: A végleges nevelésbe vételről szóló határozat alapján tudjuk a kedvezményt biztosítani – pénzügyi éven belül visszamenőleg is-, ideiglenes nevelésbe vétel esetén nem tudjuk a kedvezményt beállítani. A kedvezmény mértéke: 100%.
  6. Lakcím kedvezmény: III. kerületi lakhellyel rendelkező szülő vagy önkormányzati fenntartású intézményben dolgozó, gyermeke kaphatja ezt a kedvezményt. A szülő/gondviselő lakcímkártya másolata szükséges hozzá vagy igazolás a munkáltatótól. Amennyiben a lakcímkártyán két cím van bejegyezve és ebből az egyik nem III. kerületi, nyilatkozni kell, hogy melyik címen él életvitelszerűen. A leadás másnapjától érvényesíthető a kedvezmény. A kedvezmény mértéke: fix összegű, a kedvezmény a menü megnevezésében látszik.
  7. Önkormányzat által biztosított kedvezmények (45% és 60%): A jövedelem alapján igényelhető kedvezmények nyomtatványait Óbuda-Békásmegyer Önkormányzata Szociális Főosztálynak Ügyfélszolgálatán érhetőek el. Az a tartósan beteg gyermek, akinek szülője/gondviselője III. kerületi lakcímmel rendelkezik 50%-s kedvezménye mellé 45% kedvezményre jogosult. A kedvezmény mértéke: 95%.

Az intézményben szükség esetén tájékoztatást, segítséget nyújtunk ebédbefizetések idején. Az ebédbefizetések idejéről itt tájékozódhat.

Elérhetőségeink:

E-mail: menza@kszki.obuda.hu
Telefon: 06 70 685 2060 vagy 06 70 685 2017

Előre is köszönjük együttműködésüket!

Budapest, 2018. április 12.

Üdvözlettel:
Hont János
sk.