1034 Budapest, Nagyszombat utca 19. | Telefon/fax: (+36 1) 388-7120
Főoldal » Történelem munkaközösség » Bécs-Pozsony töri tantúra

Bécs-Pozsony töri tantúra

2023-ban, iskolánk történetében először egy bécsi kitérővel két naposra bővítettük a 10. évfolyam számára szervezett hagyományos pozsonyi kirándulásunkat, Nánay tanár úr irányításával. A kirándulásról az egyik részt vevő diák készített beszámolót, amely az alábbiakban olvasható.

Április 21-én kora reggel indultunk el Ausztria felé az Árpád elől, tele izgalommal, hogy vajon mit hoz majd nekünk a Nánay tanár úr által szervezett kirándulás.

Első célállomásunk a kahlenbergi csata helyszíne volt, ahol az emlékművön kívül a csodálatos kilátást figyelhettük meg a hegy tetejéről. Itt nem időztünk túl sokat, hiszen várt minket a Magyar Nagykövetség, abban az épületben, ami régen a Magyar Kancellária volt. Szívélyes fogadtatást kaptunk, pogácsákkal és üdítővel vártak minket.

A Nagykövetségről való távozás után a Kapucinus Kriptába mentünk, ahol többek között Mária Terézia aprólékosan díszített, óriási fekhelyét láthattuk, de egyéb uralkodók sírhelyét is megnéztük. Ezután következett a nap egyik legizgalmasabb programja, a városbejárás. Kaptunk egy lapot, amelynek egyik felén egy térkép volt, rajta számokkal jelölt szobrok és épületek, másik felén pedig leírások, amikhez ezeket kellett párosítani. Kisebb csoportokban indultunk el a helyszínek felkeresésére.

Mire pár óra múlva felszálltunk a buszra, már mindenki éhesen várta a következő megállónkat, a Magyar Korona vendéglőt. Itt vacsorára elfogyasztottuk a jól kiérdemelt bécsi szeletünket.

Másnap fél kilenckor Pozsony városa felé vettük az irányt. Itt Nánay tanár úr kiosztott mindenkinek egy-egy pozsonyi kiflit, amit Marci a péktől szerzett be csak nekünk. Miután elfogyasztottuk az ízletes reggelit, a tanár úr körbevezetett minket az óváros számunkra fontos helyein. Többek közt betekinthettünk a Szent Márton dómba, és arra járhattunk, amerre a koronázási menet ment régen.

Délután először egy temetőben gyertyát gyújtottunk a pozsonyi sortűzben elesettek emlékére, majd egy emlékműnél álltunk meg, majd Dévény várához mentünk. Közösen felsétáltunk a tetejére, ahol Köves tanárnő felolvasta Ady Endrétől a Góg és Magóg fia vagyok én című verset. A kilátás gyönyörű volt, úgyhogy sokan képeket készítettek, de egy kisebb kiállítást is meg lehetett tekinteni.

Utolsó megállóhelyünk Árpád vezér feltételezett sírhelye volt. Egy kisebb domb tetején egy faszobor díszelgett, ide is tettünk koszorút, és készítettünk egy közös képet. Egy kicsit arrébb egy Szent István emlékmű is volt, hiszen az ott lévő templomot még ő alapította. Itt összegyűltünk és Nánay tanár úr feltett kérdéseket, és aki elsőként jól válaszolt, az kapott egy sajtos tallért. Innen már hazaindultunk, és a késői órákban érkeztünk az iskola elé.

Összességében ez egy nagyon jó és élménydús kirándulás volt, sok látnivalóval, érdekességgel, és szórakozással. Köszönjük szépen Nánay tanár úrnak és a kísérőtanároknak, hogy lehetőséget adtak nekünk erre az élményre!