1034 Budapest, Nagyszombat utca 19. | Telefon/fax: (+36 1) 388-7120
Főoldal » Magyar munkaközösség archívum » Bevezetés az akciómódszerek alkalmazásába 1. – Kihívások a tanteremben, az iskolában

Bevezetés az akciómódszerek alkalmazásába 1. – Kihívások a tanteremben, az iskolában

A magyar szakosok közül többen szeretünk kísérletezni, újabb pedagógiai módszereket megismerni és kipróbálni, s valamennyien nyitottak vagyunk az iskola falain kívül eső kulturális programok iránt. Szerencsénk van, mert a gimnázium vezetése is támogat minket ebben, így Fülöp Katalin és Neubauer Babett tanárnők elhatározták, hogy részt vesznek a BME és a Radnóti Színház közös továbbképzésén. A program meghirdetője Blaskó Ágnes, a BME Szociológia és Kommunikáció Tanszékének adjunktusa, Durst Móni, a Radnóti Színház színházi nevelési műhelyének vezetője, valamint Galgóczi Krisztina és Kocsi Andrea szociodráma vezető szakemberek voltak.

A program címe Bevezetés az akciómódszerek alkalmazásába 1. – Kihívások a tanteremben, az iskolában. Ez valójában nem volt más, mint egy nagyon intenzív, öt alkalmas képzés, melyhez ezen felül két színházi előadás és a látottak közös feldolgozása is kapcsolódott. Izgalmas volt a saját tanítási példáink alapján megismerni a különféle akciómódszerek működését, a szociodráma segítségével elsajátítani az egyes technikákat. Pedagógiai módszereink színesítését erősítette a csoport összetétele is, hiszen amellett, hogy nagyon különböző intézményekből érkeztünk, volt köztünk művésztanár, angol-, magyar- és történelemtanár, epoha rendszerben tanító matematika szakos kolléganő, testnevelő, általános iskolai tanító, coach, sőt a pécsi orvosi egyetemről is velünk volt egy tanárnő.

A csoportos megbeszéléseket és szituációk levezetését követően arra törekszünk, hogy rendszeresen alkalmazzuk a tanultakat a gyakorlatban, saját osztálytermi kereteink között. Így a szerződéskötést, a szobor-technikát együtt az interjúztatással, az üres szék technikát, a kulturális atom módszerét, a spektrogramot vagy épp a warm up / ice breaking ilyen-olyan típusát. Ezek a módszerek remekül kiegészítik és segítik egy-egy színházi előadás feldolgozását, melyeket magunk is kipróbálhattuk a Radnóti Színházban megtekintett Antigoné és 451 Farenheit kapcsán. Diákjaink visszajelzése igazolta, hogy az akciómódszereknek helyük van a középiskolai oktatásban, szívesen dolgoznak így órán, elmélyülten gondolkodnak egy problémán.