A Radnóti Színház sikerdarabja, a Futótűz töretlen népszerűségnek örvend a közönség körében. A 11.a-sok Fülöp Katalin tanárnő szervezésében február elején tekintették meg az előadást, majd pedig drámapedagógiai eszközök segítségével vitatták meg a legfontosabb kérdéseket. Ebben a Színház fiatal drámainstruktora, Hlinyánszky Doma volt segítségükre. A bemelegítő játék után az osztály tagjai csoportokban, a történet felidézése után, fogalmazták meg azt a kérdést, amire egymástól választ vártak.
- Jót tett-e azzal Nawal, hogy a gyerekei megtudták az igazságot?
- Mit gondoltok Sawda és Nawal vitájáról? Kinek van igaza?
- Te mit tettél volna ilyen helyzetben, egy ilyen hír hallatán?
A diákok közül sokan úgy vélték, Nawal feloldozást nyert azzal, hogy leveleivel elmondta gyermekeinek az igazságot. Sawdát a düh, az indulat vezette, ami nem megoldás abban a kiszolgáltatott helyzetben, amelyben ezek az asszonyok éltek. Nawal egész életében a megbocsátást képviselte, szerinte törekedni kell a megbékélésre, mert a bosszú újabb bosszút eredményez majd.
A következő feladatban a mellékszereplők – nagymama, anya, az ikrek és Nihad – sorsát járták körül a tanulók. Ki kellett találniuk a szereplők mottóját, meg kellett fogalmazniuk, hogy mit üzenne Nawal a kazettán az adott hősnek és egy állóképben a szereplő sorsfordító jelenetét is be kellett mutatniuk. A mottók több esetben az előadás egy-egy mondata volt, míg az állóképek látványosan mutatták be a karakter életét megváltoztató pillanatot. A másfél órás foglalkozás igen tanulságos és hasznos volt, a diákokat nagyon megérintette a libanoni kortárs szerző darabja, ami a színészi játéknak köszönhetően valódi katarzist okozott valamennyiünknek.
- “jégtörő”
- Az egyik feladat
- Zsihake