1034 Budapest, Nagyszombat utca 19. | Telefon/fax: (+36 1) 388-7120
Főoldal » Német munkaközösség archívum » Némettábor 2016

Némettábor 2016

Az egBregenzész július 24-én reggel 7 órakor kezdődött a Nagyszombat utca 19 alatt. Hiszen ekkor búcsúztunk el szüleinktől a nagy utazás előtt. Az első napunk csak az utazásról szólt, már azt hittük sosem érünk célba…

Este fél 7 körül , mikor kinéztünk az ablakon, gyönyörű tájat láthattunk, amin csak ámultunk bámultunk. Egyszer csak arra lettünk figyelmesek, hogy le kéne szállnunk a buszról, mert megérkeztünk Oberreute-ba, a szálláshelyünkre. Fotóztunk, a tájban gyönyörködtünk, kipakoltunk a leendő szobáinkba, majd vacsoráztunk, és ki korán , ki hajnalban,  de elaludtunk…

Első reggel nem hittünk a szemünknek, mikor kiléptünk a teraszra és megpillantottuk a tája, de sietnünk kellett: reggeli, készülődés, indulás az iskolába, ahol három csoportban kezdtük meg “tanulmányainkat”. Szerintem mindannyiunk nevében mondhatom, hogy fantasztikus tanárokat kaptunk, akik első tanítási napunkon bemutatták nekünk Bregenz városát különböző játékos feladatok segítségével.

Délután libegővel felmentünk 1064m magasba, ahonnan az egész Bodensee-t láttuk…és ahonnan gyalog ( nagy nehezen) lesétáltunk .

És jött az este, a takarodó, a lámpaoltás…

A szokástól eltérően a 3. napot nem az iskolában kezdtük, hanem a Bodeni-tó vízi színpadánál. Ott a tanárunk mesélt nekünk a rendszeresen megrendezett Bregenzi Fesztiválról, természetesen németül. A Bodeni-tóban való fürdés sem maradhatott ki. Délután Lindaut fedezhettük fel kisebb csoportokban, és nyílt alkalmunk ajándékokat is venni.Némettábor 2016

A 4. napon sem az iskolában kezdünk, hanem a tanáraink vezetésével megnéztük a Tartományi Parlament épületét. Ezt követően ellátogattunk dornbirni  természettudományi múzeumba, ahol sok érdekes dolgot láttunk és kísérletezhettünk. A Rappenlochschlucht szép vízeséséhez is kirándultunk, ami csodálatos látványt nyújtott. A nap megkoronázása a sajtgyár megtekintése volt. Itt pontosan megismertük a sajtkészítés folyamatát. Az éhenhalás ellen pedig kóstolót is kaptunk.

A másnap hasonlóan a többihez kezdődött. Felkeltünk, megreggeliztünk és indultunk is Meersburgba. A város nagyon szép volt, kisebb csoportokban jártuk körbe. Egy két óra múlva a kikötőben volt a találkozó, ugyanis indultunk Mainau szigetére. Bárhova néztünk, annyi virágot láttunk mint még soha. 3 óra szabadprogrammal fedeztük fel a nagy szigetet. Bementünk egy lepkeházba, ahova jó sokan álltak sorba. Talán virágokból több volt a szigeten, de olyan gyönyörű lepkéket láttunk, hogy nem hittünk a szemünknek. A nap ezzel a sziget látogatással ért véget.

Péntek reggel kicsit szomorúan keltünk, mivel tudtuk hogy ez az utolsó nap a visszaút előtt. Délelőtt egy Sea Life nevű tropikáriumban jártunk, majd elmentünk Stein am Rhein városába, ahol egy kis városnézés mellett svájci csokit tudtunk venni! Ezután érkezett talán az egyik leggyönyörűbb program. Elmentünk ahhoz a vízeséshez, ahol a Rajna elhagyja  a Bodensee-t. A táj egyszerűen mesebeli volt, a felszálló párával. Fantasztikus zárása volt ez az egész kint töltött hétnek. A szálláshoz visszaérve mindenki nagyon fáradt volt, de hősiesen összepakoltunk és kidőltünk! A visszaút nagyon jól telt. Épen, egészségesen hazaértünk és mint a sztárok, már a buszról integettünk a ránk váró tömegnek 🙂

Lampek Léna, Koriczky Vanda, Koltai Lilla 10.d oszt.