1034 Budapest, Nagyszombat utca 19. | Telefon/fax: (+36 1) 388-7120
Főoldal » Krónika » Március 28-április 5. – Utazás Angliába és Franciaországba

Március 28-április 5. – Utazás Angliába és Franciaországba

Vasárnap délelőtt még a busz ablakából néztük az integető szülőket, aztán mintha csak egy perc telt volna el, délután átléptük a határt. Sok országot, gyönyörű tájakat láttunk az út során. Jókedvben és poénokban sem volt hiány, mindenki vidáman beszélgetett a körülötte ülőkkel. Miután átkeltünk a Csalagúton (nem láttunk vízben úszkáló halakat :-), lassan megérkeztünk első úti célunkhoz. Orkánerejű szélben néztük meg a hatalmasnak hitt, ám közelebbről alacsonyabb kőoszlopokat Stonehenge-nél.

Az esti órákban értünk a találkozópontra, ahol a családok vártak minket. Nagyon barátságosan, finom vacsorával fogadtak. A hosszú utazás után élmény volt bezuhanni az ágyba!

Másnap Eden Project várt ránk a hatalmas buborékokba rejtett esőerdővel és mediterrán növényekkel. Délután két halászfaluba látogattunk el. Polperro gyönyörű volt, itt kóstoltuk meg a cream tea-t, egy angliai különlegességet. Looe-ban egy kislány megtanított minket rákot fogni, nagyon vicces volt, ahogy a rákok a kezünkben mászkáltak.

A harmadik nap először egy katedrálist néztünk meg Exeterben. A Hoe-domb mindenkinek nagyon tetszett. Egy nagy világítótorony és a hullámzó óceán fogadott itt minket.

Szerdán érdekes programok vártak, St. Michael’s Month csodálatos volt. Szerencsére apály volt, így nem lettünk vizesek, ugyanis a kastély és a templom egy szigeten, a víz közepén található. Dagálykor motorcsónakokkal viszik be a turistákat, apálykor a tengerparton át lehet besétálni. Miután megnéztük a szobák, folyosók sokaságát, átsétáltunk a kerten, felszálltunk a buszra, és indultunk Land’s End-hez, azaz a „világ végéhez”, ahol gyönyörű kilátás nyílt az óceánra.

Másnap reggel elbúcsúztunk a családoktól, és indultunk Londonba. Sajnos csak egy délutánunk volt megnézni, de így is nagyon izgalmas volt. Szuper fotók készültek a Buckingham-palotánál, a Big Ben-nél és a London Eye-nál. Pénteken nem csak Londont hagytuk el, délután már egész Angliát is. A kompozás nagyon furcsa volt, de hamarosan partra szálltunk Franciaországban. Este érkeztünk meg a szállásra, ahol csak egy éjszakát töltöttünk, mert másnap reggel indultunk Párizsba. A Tuileriák kertje és a Szajna nagyon szép volt. Megnéztük a Louvre-t és a Notre Dame-ot, és sok szabadidőt kaptunk a Latin-negyedben. Párizs gyönyörű volt a sok utcával, a kis boltokkal, a Diadalívvel és az Eiffel-toronnyal.

Újabb hosszú buszozás következett, mialatt az alvás mellett mindenki az izgalmas utazásról beszélt. Csodálatos tájakat láttunk, érdekesek voltak a programok. Új embereket, új kultúrát ismertünk meg, igazi angol különlegességeket (fish and chips, cream tea, Don Simon 🙂 kóstoltunk meg. Rengeteg nárciszt, gyönyörű zöld füvet, mókusokat láttunk, és próbáltunk megbarátkozni az angol időjárással. Mindenki számára emlékezetes élmény marad ez a kivételes utazás! 🙂