1034 Budapest, Nagyszombat utca 19. | Telefon/fax: (+36 1) 388-7120
Főoldal » Erasmus+ 18/19 » Sztojcsevné Fekete Mária beszámolója az exeteri CLIL kurzusról

Sztojcsevné Fekete Mária beszámolója az exeteri CLIL kurzusról

2108 júliusában Erasmus pályázat keretében kéthetes továbbképzésre utaztam Angliába. Először vettem részt ilyen jellegű képzésen, így nem igazán tudtam, mire számíthatok, de az igazán szép és hangulatos dél-angliai Exterben eltöltött két hét nagy élmény volt számomra.

A repülő, busz, majd vonat út végén házigazdám,  Joy várt az állomáson, a klasszikus angol sorházban pedig három lakótársam, egy spanyol és két francia tanárnő. Mindannyian nagyon nyitottak, így már az első vacsora és a következő napok is vidám hangulatban teltek ebben a nemzetközi légkörben.

Exeter kb. 130 000 lakosú dél-angliai kisváros, gyönyörű katedrálissal, jó nevű egyetemmel és komoly oktatási hagyományokkal. A távolságok nem nagyok. Bár autóbusz bérletet is kaptunk, nagyon sokszor gyalog tettük meg az utat a szállástól az iskoláig. Az angol diákok ekkor még szintén iskolába jártak, így reggelente több iskolába igyekvő egyenruhás kis csoportot láttunk. Rengeteget sétáltunk a belvárosban, így ismertük meg a város nevezetességeit.

Az International Project Centre komoly múltú, rendkívül jól szervezett oktatási intézmény kiváló tanárokkal. Az épület az Exe folyóra néz, a kikötő felett áll. Ebben a két hétben négy csoportban folyt itt az oktatás a spanyol, francia, olasz, német, cseh, észt és közöttük három magyar tanár számára.

A CLIL, azaz Content and Language Integrated Learning, kurzust azért választottam, mert általános nyelvi készségeim fejlesztésén túl, szerettem volna szaknyelvi és módszertani tárházamat is bővíteni. Ezt a képzést elsősorban olyan tanároknak szánják, akik tantárgyukat idegen nyelven tanítják, így együtt kell a diákoknak átadni a tantárgyi és nyelvi ismereteket. Nagyon fontos tehát, hogy az anyag könnyen feldolgozható, könnyen megjegyezhető formában kerüljön a diákok elé. Angliában ezeknek a módszereknek már komoly irodalma van. Tanárunk Esther Tomas pedig kiváló érzékkel adta át nekünk tapasztalatait. Különösen érdekes volt számomra, hogy a teljesen nemzetközi csoport szaktárgyilag is vegyes összetételű volt,  különböző iskola típusokból.

Az órák közti szünetek, a parkban piknik szerűen elköltött ebéd, a délutáni közös programok és az iskola által szervezett remek kirándulások mind-mind hozzájárultak ahhoz, hogy ismeretségeket, barátságokat köthessünk és sok-sok benyomással gazdagodjunk. Nem csak az angol oktatási rendszerről, de a spanyol, olasz vagy akár lengyel helyzetről is képet alkothattunk. Az elsajátított módszerekről egy mikrotanítás keretében tettünk tanúbizonyságot.

A nagyon intenzív két hét után csodálatos élményekkel, tapasztalatokkal indultunk haza, melyeket igyekszem kollégáimmal itthon is megosztani.